
Een goed georganiseerde feedbackcultuur leidt tot betere besluitvorming, persoonlijke groei en betere resultaten. Maar goede feedback geven en feedback goed ontvangen is een kunst. Hoe verhouden leiders zich tot die kunst? Over de uitdagingen van feedback aan de top gaat Jean-Paul van Londen (partner LTP Executive Services) met diverse leiders in gesprek. Deze interviews worden gepubliceerd in Management Scope. Met deze keer: toezichthouder Wout Dekker.
‘Feedback moet je actief organiseren en agenderen. Maak er tijd en ruimte voor.’ – Wout Dekker
Wat komt er aan bod?
Jean-Paul en Wout gaan open met elkaar in gesprek. Wanneer was Wout voor het eerst in zijn werkende leven bewust van het fenomeen feedback? Hoe was en is hij als leider op het gebied van feedback? Waarom is het zo lastig om complimenten te ontvangen? Wat is er de afgelopen jaren veranderd op het gebied van feedback? Hoe kan het dat feedback minder belangrijk lijkt, naarmate je hoger komt in organisaties? En wat kan daaraan worden gedaan?
“Hoe hoger aan de top, hoe minder feedback. Ja, dat herken ik. Het is een vreemd fenomeen: naarmate je hoger komt in organisaties lijkt de discipline op het terrein van feedback weg te vallen. Het corporate office kan wat dat betreft nog veel leren van het middenmanagement.”