
Bij het nemen van strategische beslissingen over talent en leiderschap worden people data en technologie, zoals online assessments, steeds relevanter. Daarmee stuur je namelijk evidence-based, in plaats van op onderbuikgevoel. Toch blijft HR-strategie ook mensenwerk – omdat nuance, context en duiding altijd nodig blijven.
Voor CHRO.nl gingen Ageeth Telleman (ceo LTP) en Jesse van der Plas (Director Online) over dit wisselspel in gesprek.
Want om als organisatie in een sterk veranderende arbeidsmarkt gezond, succesvol en inspirerend te zijn én te blijven, kun je niet om de Human Revolution heen, stelt Telleman. Dit betekent dat mensen niet langer het kapitaal van de organisatie zijn, maar dat mensen de organisatie zijn.
Ben jij al verzekerd van een plek?
Op 7 november organiseert LTP hét Kennisevent ‘Get ready for the Human Revolution‘, in de Johan Cruijff ArenA met o.a. Roxanne ‘Rocky’ Hehakaija als spreker. Hier zoomen we vanuit verschillende invalshoeken in op de Human Revolution en wat dit betekent voor strategische vraagstukken binnen jouw organisatie. Denk aan de inzet van people analytics, maar ook inclusief leiderschap en presteren onder druk.
“Het is tijd voor een paradigmashift van Human Resource naar Human Revolution, waarbij de waarden en behoeften van medewerkers veel centraler komen te staan”