Interview met Nadine Klokke, ceo van Knab: ‘De klant weet het beter’

Fotografie: Knab

In het kader van het dossier ‘Lef in leiderschap’ van Management Scope, interviewde Jean-Paul van Londen (LTP) de ceo van Knab: Nadine Klokke. Zij nam vorig jaar het roer over bij online bank Knab. Haar belangrijkste taak als ceo is het verder doorontwikkelen en professionaliseren van de bank die het nét even anders wil doen. Knab wil daarbij de kennis van medewerkers en klanten nog slimmer inzetten. ‘Bedrijven moeten het idee loslaten dat ze alles beter weten.’

Wat heeft u nog meer veranderd bij uw aantreden?
"Om tot een plattere organisatie te komen heb ik de interne structuur aangepast. Ik geloof niet in hiërarchie en veel managementlagen. Bij Knab werken we met zo min mogelijk managers, en zijn we ondersteunend aan de teams waar het echte werk verzet wordt."

Foto van Jean-Paul van Londen
Jean-Paul van Londen
Karst Bongers heeft in 2022 de rol van Jean-Paul overgenomen wat betreft de dienstverlening op senior management/bestuurlijk niveau. Jean-Paul heeft een nieuwe stap gemaakt in zijn loopbaan, maar heeft mooie dingen achtergelaten bij LTP: interviews, essays en artikelen die nog steeds actueel en waardevol zijn.

Waar mogen wij het voorbeeldrapport naar toe sturen?