QuickStart: Assessmentportal LTP

Hieronder vind je de benodigde informatie om snel aan de slag te gaan met de online assessmentportal van LTP.

Stap 1: Account aanmaken

Gebruik de link uit de e-mail die je van LTP hebt ontvangen om een account aan te maken met jouw e-mailadres en gewenst wachtwoord. Heb je dat gedaan? Dan kun je vervolgens altijd inloggen via deze link: https://client.ltponline.com/

Stap 2: Check of er functieprofielen zijn aangemaakt

Om de assessmentportal zo optimaal mogelijk te gebruiken, is het belangrijk dat er gewerkt wordt met functieprofielen. Dit maakt het overzichtelijk én er kunnen gemakkelijker data-analyses worden gedaan.

De functieprofielen vind je bij de organisatie-instellingen (aangegeven met een koffericoon). Staat er nog geen functieprofiel? Voeg er dan een toe >>

Let op: heb je geen toegang tot de organisatie-instellingen, vraag dan een collega met meer rechten om hulp. Of ga direct naar ‘deelnemers uitnodigen’ >>

Verder in deze QuickStart:

Organisatie-instellingen pagina

De Client Admin heeft toegang tot de organisatie-instellingen. Via deze pagina is het mogelijk:

  • Een nieuw functieprofiel toe te voegen
  • Een collega als gebruiker toe te voegen
  • E-mailteksten aan te passen
  • Gewenste scores aan te passen

Nieuw functieprofiel toevoegen

Nieuwe klant? Dan is het handig om te beginnen met een functieprofiel aan te maken. Dit gebeurt via de organisatie-instellingen. Klik op het + icoon om een nieuwe functie toe te voegen.

Functies zijn nieuwe profielen waarin deelnemers uitgenodigd kunnen worden. Selecteer vervolgens het zojuist aangemaakte profiel en klik op competenties om deze vast te zetten voor dit profiel. Vergeet niet om te klikken op opslaan!

Collega als gebruiker toevoegen

Klik op de organisatienaam en klik vervolgens rechtsboven op de knop ‘Gebruiker toevoegen’. Hiermee kun je een nieuwe collega uitnodigen om ook gebruik te maken van het platform.

Nieuwe collega?
Meld diegene ook gelijk aan voor de ‘E-learning Interpretatie Online Assessments’ en de bijbehorende expertsessie >> Meer informatie

Aanpassen van de e-mailteksten

Het opmaken en toevoegen van banners en het aanpassen van e-mailteksten kan per profiel, product en taal gedaan worden. Klik op de organisatie en vervolgens op ‘E-mails’ om de tekst en/of de banner aan te passen. 

Gewenste scores aanpassen

Heb je specifieke wensen wat betreft het intelligentieniveau van een deelnemer? Dan kun je op de ‘Organisatie-instellingen pagina’ de gewenste scores instellen. In de rapportage krijg je dan sneller en een duidelijker beeld van de deelnemer. 

Deelnemerspagina

Na het inloggen verschijnt direct de deelnemerspagina. Via deze pagina kan men deelnemers uitnodigen of reminden en kandidaatstatussen monitoren.

Deelnemers uitnodigen

  • Klik rechtsboven in het scherm op deze knop:
  • Selecteer de juiste Organisatie
  • Kies de juiste functie
  • Staat de betreffende functie er niet bij? Maak dan een nieuw functieprofiel aan of vraag een collega met client admin rechten om dit te doen.
  • Doorloop de verschillende opties: product, capaciteitentests, niveau, etc.
  • Selecteer vervolgens de competenties. Heb je een specifiek profiel gekozen? Dan zijn de competenties al voorgeselecteerd.
  • Vul ten slotte de gegevens van de deelnemer in. Voeg optioneel een rapportontvanger toe, zoals een manager die toegang moet hebben tot dit specifieke assessment.
  • Alles ingevuld? Klik dan op “Deelnemer opslaan”.
  • De deelnemer is opgeslagen. Je kunt de deelnemer direct of op een later moment de uitnodiging sturen.

Deelnemers monitoren

De status van de deelnemer kan worden gevolgd door de balk onder “Status”. Wanneer de kandidaat toestemming heeft gegeven om te delen, is het rapport beschikbaar via de portal.

Via de knop met het envelopje kan de uitnodiging (nogmaals) naar de deelnemer worden gestuurd. De knop met het belletje kan worden gebruikt om een reminder te sturen.

Rapport inzien

Wanneer een deelnemer toestemming heeft gegeven, kan het rapport worden bekeken via de rapportknop in de deelnemerspagina.

Het online assessmentrapport

Een strakke vormgeving en een compacte en begrijpelijke inhoud staan centraal in de online rapporten van LTP. Ben je grafisch ingesteld, dan heb je veel aan de nieuwe figuren in onze weergaven.

Mocht je toch ook graag tekst en uitleg wensen, dan kun je doorklikken op elk onderdeel. Je krijgt dan meer uitleg en toelichting over de rapportonderdelen. Natuurlijk zijn onze adviseurs ook altijd bereikbaar in het geval er vragen zijn over de interpretatie van onze rapporten.

>> Klik hier voor het competentieoverzicht
>> Klik hier voor een voorbeeldrapport van de Talent Fit
>> Klik hier voor een voorbeeldrapport van de Talent Navigator

Om het rapport op te slaan als pdf, klik op je ‘Download pdf’, rechtsboven in het rapport. Wil je liever een korter rapport? Maak dan gebruik van de printoptie. Sla via CTRL+P de pagina op als pdf.

Soorten gebruikersaccounts

In de assessmentportal zijn de volgende typen gebruikers beschikbaar:

1. Client Admin
Dit is vaak een medewerker die het aanspreekpunt is wat betreft assessments binnen de organisatie. Een Client Admin kan:

  • Functies aanmaken en bewerken
  • Organisatie-instellingen wijzigen
  • Nieuwe gebruikers toevoegen
  • Deelnemers uitnodigen en monitoren
  • Rapporten inzien

2. Office Manager
Dit kan bijvoorbeeld een corporate recruiter zijn die voor grote organisaties werkt. Een Office Manager kan:

  • Deelnemers uitnodigen en monitoren
  • Rapporten inzien

3. Rapportontvanger
Dit is bijvoorbeeld een manager, benieuwd naar het assessment van de nieuwe medewerker. Deze persoon kan de rapporten inzien van de assessments waaraan diegene specifiek als rapportontvanger is toegevoegd.

Wij helpen je graag verder!

Heb je vragen? Neem gerust contact op met het Client Center: online@ltp.nl of 020-3050438.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 17.30 uur.

Daarbuiten kun je onderstaand formulier invullen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

Waar mogen wij het voorbeeldrapport naar toe sturen?