In het magazine ‘De Compliance Officer’ van deze maand staat een artikel van LTP-adviseur Frank van Luijk en Eric Schuiling.
Bijten in de hand die je voedt…
en veerkrachtig reageren als die hand terugslaat
Klik hier om het artikel te openen (.pdf)
Een compliance officer wordt geacht mensen, direct of indirect, aan te spreken op hun gedrag. Lang niet altijd zal daar positief op gereageerd worden. Effectief (blijven) communiceren en je niet uit het veld laten slaan, veerkracht, is dan belangrijk.
In het artikel geven Van Luijk en Schuiling tips voor een effectieve communicatie. Communicatie die rekening houdt met de aard, het doel en het belang van de gesprekspartner.
Ook vertellen zij over een aantal psychologische valkuilen en bespreken veerkracht als één van de essentiële competenties van compliance officers. Over welke eigenschappen beschikken veerkrachtige mensen?
De Compliance Officer is het vakblad voor compliance officers en andere betrokkenen bij het compliance proces. De doelgroep bestaat uit compliance officers, bestuurders, toezichthouders, secretarissen van de vennootschap en bedrijfsjuristen die betrokken zijn bij het uitvoeren van compliancetaken.