Assessmentdagen

Op de arbeidsmarkt is het momenteel weer vechten om de beste mensen. De klassieke manier van werving en selectie sluit echter niet altijd goed aan bij de belevingswereld van de nieuwe generatie talenten. Bovendien willen organisaties zicht krijgen op andere kwaliteiten van die talenten, zoals veranderkracht.

Aandacht voor Candidate Experience en Employer Brand
Selectieprocedures moeten snel en aantrekkelijk zijn en iets opleveren voor de deelnemer. Hoe positiever de ervaring (Candidate Experience), hoe beter het imago van de werkgever (Employer Brand). En dat wordt steeds belangrijker om de beste talenten binnen te halen!

Het Gamified Assessment is een gevarieerd en dynamisch programma. Een groep kandidaten beleeft op de assessmentdag (op locatie bij de organisatie) een dag uit het leven van bijvoorbeeld een (management)trainee. Het is een unieke ervaring om je een dag te kunnen wanen in je toekomstige functie en je toekomstige bedrijf. Er wordt veel aandacht besteed aan ‘fun’ en jezelf ontwikkelen.

Wat levert het op?

  • Een uitdagende Candidate Experience
  • Versterking van de Employer Brand
  • Een kort en overzichtelijk selectieproces
  • Een eindrapport met de resultaten van de dag
  • Een direct besluit of een kandidaat wordt aangenomen of niet
  • Fun en aandacht voor zelfontwikkeling

Wat houdt het in?
Iedere deelnemer krijgt bij de start van de Gamified Assessmentdag een smartphone of tablet met daarop hun agenda. Hier krijgen zij ook extra informatie en feedback op binnen.

Hieronder lees je meer over het Gamified Assessment ‘Een dag uit het leven van…’ dat wij regelmatig inzetten op selectiedagen van (grotere) organisaties.

De Gamified Assessmentdag bestaat uit verschillende onderdelen. Dit kan per dag, per doelgroep en per organisatie verschillen:

  • Vooraf: online assessment
  • Oefening Reflectie en Feedback
  • Pitch – Wat is iemands rol en meerwaarde binnen de organisatie?
  • Dilemmatest – Hoe handelt iemand in ingewikkelde situaties?
  • Diepgaand interview
  • Groepsgame
  • Individueel rollenspel
  • Workshop, bijvoorbeeld: Dare to be there, Storytelling of College Tour
  • Alle deelnemers ontvangen een rapport met de resultaten van de dag

 

Kandidaten maken écht kennis met de organisatie
Een Gamified Assessment vindt plaats in nauw partnership met de opdrachtgever. Het wordt georganiseerd op locatie bij de betreffende organisatie en het assessment wordt uitgevoerd door LTP-adviseurs en professionals van de opdrachtgever samen. Kandidaten lopen door het gebouw, proeven de sfeer van het bedrijf en maken kennis met de mensen die er werken. Het is ook een goede gelegenheid om bedrijfspresentaties of workshops aan te bieden. Kandidaten vormen zich zo een realistisch beeld van de organisatie en bedenken of zij hier onderdeel van willen uitmaken.

Een dag uit het leven van een Schiphol-manager
In het afgelopen jaar heeft LTP voor verschillende organisaties een Gamified Assessment verzorgd. Waaronder Schiphol. In Management Team van januari van dit jaar stond een interview met Jelderik Schutz, Manager Talent & Leadership Development bij Schiphol Group. “Wij wilden erachter komen of de kandidaten bij Schiphol Group pasten. We hebben daarom ook echt een dag uit het leven op Schiphol gesimuleerd, met echte Schiphol-vraagstukken en echt Schiphol Group-personeel. Door deze opzet bruiste het aan alle kanten.” Lees verder op de site van MT

Focus op kwaliteit

LTP scoort 96,7% op klanttevredenheid​
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
Wil je een offerte ontvangen of heb je een vraag?

Onze adviseurs helpen je graag verder.

Om wat voor functie(s) gaat het?
Wil je een demo ontvangen?